Friday, September 14, 2007

Syahdu.

One shop in my neighbourhood always give free food as sedeqah on the first of Ramadhan.

I went just now. I saw husbands and wives.

Tiba-tiba, saya rasa syahdu. Saya mahukan 'comfort' itu juga. Saya mahu ikatan itu. Saya mahu berbuka puasa, berjalan, dan bermesra dengan seseorang yang sah statusnya sebagai suami saya.

Then, I was home. My ritual is to hop-blog.

Syahdu sekali lagi apabila membaca blog-blog yang gembira baru menimang cahaya mata. Mereka yang gembira menerima khabar menanti ketibaan orang baru tidak lama lagi. Saya mahukan 'comfort' itu juga. Saya mahu membelai anak. Saya punya naluri keibuan yang kuat.

I cried thinking that I am alone. That I probably will never find my 'comfort'. The truth is, I've found him, but I can't be with him.

Not yet.

Dan pada malam ini, saya terkenangkan diri sendiri yang bergelumang dengan dosa. Banyak. BESAR.

No comments: