Tuesday, September 4, 2012

The other day, I went shopping, but my husband lost my newly bought skirt! Ade ke patut...Nasib baik benda lain tak hilang. I bought quite a lot of things that day. Naturally, my husband would carry my stuff, but he didn't check whether he got them all. Therefore, my skirt is missing and he has to replace it, I don't care!

Sebenarnya, in the beginning tu memang rasa marah nak hentak hentak kaki. Luckily, my senses were still intact.

- It's not like my husband lost it on purpose
- It's just a small thing, a skirt, and it's not that expensive

I need to remind myself over and over again. Kalau nak marah pun, let it be worth it.
Mula-mula tu pun memang sedih. But then again, there are many other people who couldn't even afford what I can.

See, I am sensible.
And I hate the feeling of guilt. Everytime rasa berangan nak rumah besar, kereta besar, baju cantik, makan best best, mesti nak teringat dekat orang lain yang kurang mampu. Why can't I enjoy my life guilt-free!

Then, we had lunch. Pastu ada budak jual kerepek, dari meja ke meja. It was on a Monday. I pun fikir lah, budak ni tak sekolah ke. Tengahari dah jalan-jalan, berpeluh-peluh, penat woooo...!!!

He was thirsty, so he wanted to buy a canned drink. He asked for the cheapest drink. Ala, nama pun budak, mana dia tu tahu kedai tu mahal ke, kedai murah. Yang dia tahu, bila haus, kena minum air!

Lepas tu I wonder, since he was just a kid, kalau lepas dapat untung from all sold kerepek, tak ada orang ke stop him and mug him. Kan zaman sekarang ni bahaya...





My nieces are so cute. I love to entertain them, depending on my mood. But they love my husband more.

It's funny when one of them kept tugging my husband. Husband pulak suka melayan, "Adoi...Tolong! Tangan saya sakit!" Then one them would scold the other one for hurting my husband. Lepas tu ada jawapan, "He's mine!!!"

So cute!

Their characters are different. One is obviously the leader, and the other one only shows her true colour when the leader leads. Seorang tu mulut becok, kuat merajuk, perasan cantik. Hari-hari tanya kenapa muka Uncle hitam. Haha. I rasa sebab dia belum masuk sekolah lagi, jadi dia belum pernah jumpa orang hitam dalam hidup dia.

Seorang lagi tu tak takut orang, suka menari. Kalau bawa pergi shopping mall, lari macam masuk Disneyland. Lagi dikejar, lagi dia suka sebab ingat tengah main. Sampai orang lain confuse ingatkan anak sendiri yang terlepas, menjerit, "Anak kita bang!" Husband I boleh jawab, "Eh, bukan, saya punya tu!"

Macam best je ada anak. Lepas tu mengada-ngada nak berangan tengah pregnant anak nombor dua. Kalau anak nombor satu jenis tak boleh duduk diam, memang husband I lah tukang jaga, I am pregnant mahhh!!!

Sekali tu, I bawa handbag mahal-mahal, which deserve its own seat at the dining table. I called my niece to stop playing and eat, dia boleh lari-lari datang meja, nampak handbag pastu campak atas lantai lalu duduk atas kerusi tu. Waahh...Rasa nak tarik rambut sendiri, that bag is freaking special, you always treat it with respect! Husband I gelak-gelak je. Sabar je lah budak ni.

I am surrounded by fertile people, I am so jealous. Hari tu my mom buat makan-makan, habis orang datang, semua muda-muda, tapi anak berderet-deret. I seorang je bercouple dengan husband. Sayu hati.

Tapi sayu hati kejap je. My life is not so bad lah. I am happy. Selalu gelak-gelak dengan husband I.

Since we have no baby yet, I can be the baby all I want. Ok, what!!!





Sejak raya ni, tak jumpa lagi my birth MIL (husband's birth mother). Setiap kali call, dia tak ada, tengah berjalan ke mana tah. Satu hari husband I fed up, dia cakap, "Mak I ni!Hari Raya pun tak kesah dekat anak. Patutlah dia tak bela I, suruh orang lain bela!" He said that jokingly, and I thought it was funny. Family husband I ni, masa raya pun buat tak tahu je. Kalau family sebelah I, kena pakai baju cantik, ada sesi salam-salam, tapi family my husband ni memang peliklah. Patutlah I culture shocked sikit. Haha. My husband pun jadi culture shocked sebab I paksa dia pakai samping and songkok masa first day raya.




No comments: