Monday, July 6, 2009

gathered info over last few weeks

A few days ago in the news: Unmarried woman and baby found dead on campus believed to be due to blood loss while giving birth.

I have seen women giving birth. Although I haven't experienced it myself, but to watch the process is already a sore. I also have a couple of friends who had to go into labour with strangers, without their husbands or parents by their sides, so I pretty much know how sad and painful it is to go through such beautiful significant moments in your life all by yourself.

Woman A: Kasihan dia...Cuba bayangkan lahirkan anak sorang-sorang dalam bilik, tak ada siapa pun tahu...(Sigh) Tak apa, at least dapat masuk syurga...
Woman B: Baby tu memanglah dapat masuk syurga, mak dia tu?
Woman A: Mak dia pun dapat masuk syurgalah juga. Mati masa beranak kan dikira jihad kecil.
Woman B: Ye ke?
Woman A: Ye lah. Tuhan nak ampunkan dosa dia. Sebab tu Tuhan ambil nyawa dia masa tengah beranak. Masa tu kan semua dosa dia Tuhan dah maafkan...

How lucky she is...Her taubat must have been accepted...

On another occasion, I overheard a boy crying, "But mom, it is not fair!"
The mother then pulled her son's hand and said to him, "Well, life is not fair, get used to it!"
The boy was about 5 years old.






A guy who is into fashion loves to make small talk with the salespeople.

Guy: Saya kalau boleh, dah tak nak pakai jeans Replay. Tapi bila saya tengok jeans lain, contohnya, jeans 7 for all Mankind, harap je mahal, tapi tak cantik macam barang Italy. US nak lawan Italy, US mana boleh menang! Kecuali jeans True Religion, itu memang cantik gila...

Salesperson: Kenapa you dah tak suka Replay?

Guy: Banyak sangat tiruan. Saya tengok mat rempit pun dah pakai Replay, Paul Smith...Kita yang biasa pakai ni, bolehlah kenal yang tiruan ke tak. Tapi orang lain tak tahu...

Salesperson: Betul. Replay punya sales pun dah banyak turun. Especially since recession ni. Tapi Malaysia, okay lagi sebab Singapore punya butik pun dah tutup. Jadi, orang Singapore pun datang Malaysia juga. Sekarang memang banyak orang tiru, ramai dah kena tipu. Orang beli dekat internet lah, tak boleh percaya semua tu. Kalau nak betul-betul real, datang sendiri ke butik.

Guy: Betul. Saya tengok LV pun, ramainya orang pakai...Kasut LV boleh dapat RM100 dekat Thailand tu...

Salesperson: Saya tengok LV sekarang, saya tak fikir Louis Vuitton dah, saya fikir Lost Vision. Hahaha...

Guy: Jahat betul orang China ni. Dioranglah yang banyak buat barang tiruan ni!

Salesperson: Jahat, memang jahat. Tapi kalau T-shirt biasa, saya pilih yang Made In China. Memang kalau orang tengok, cikainya Made In China. Tapi saya rasa, cotton China memang bersesuaian dengan kulit saya. Kalau saya pakai cotton Made In negara lain, tak sedaplah. Sebab orang China memang tahu cuaca Asia macam mana...T-shirt cotton memang saya cari Made In China. Yang lain, saya ban!





My boyfriend spent one whole day at Ducati showroom. He is in love with Desmosedici.

Boyfriend: You tahu, salesman tu cakap, harga dia RM600,000. Dah ada 2 orang beli dari dia. Dua-dua orang melayu...
Me: Ooohhh...Kayanya...Orang tua ke muda?
Boyfriend: Sorang tu dah tua...Dia tak beli number plate pun...Motor ni tak boleh bawa jalan, sayang, orang buat simpan dekat rumah je...
Me: Huh? Kalau macam tu, baik tak payah beli...Buat apa kalau tak boleh guna!
Boyfriend: Tak, sayang, maintenance dia tinggi...
Me: Ah, I tak kesah, kalau you beli motor, I nak naik juga!
Boyfriend: Hahaha, baiklah, sayang...Salesman tu cakap, orang tu siap bayar in cash...
Me: Kayanya orang tu...Kalau I tahu siapa, confirm I tinggalkan you....Dapat anak dia pun, jadilah...
Boyfriend: You tu memang mata duitan!
Me: (Laughs)

Current mission: Merempit to find that rich guy who paid in cash for a Desmosedici. Haha.

No comments: