Tuesday, July 15, 2014

Sementara anak tengah tidur ni...

I think my last post have made some of you have false imagination about me, haha. I am so sorry, tapi I rasa I ni berskala 5/10 saja. Like seriously. Paling tinggi pun 6.5/10, and that was during my university days. The only thing why that kid thought I look like Elsa is probably because nobody in her family has long hair kot. Haha. To prove this, I asked my own niece, she's 6

Me: Rina...Ade budak cakap I look like Elsa? Is that truuueeee???
Rina: (look at me some kind) Rambut jeeeeeee!!!

Sabar je lah aku! Hahaha...

My niece ni kan, just now she watched High 5, tema hari ni adalah The Sea.

One of the girls pakai a spike on the back macam shark, tapi dia nyanyi mengatakan dia tu dolphin.

My niece terus kata, "Dolphin mana ada macam tu! Kenapa dia pakai macam shark? Apalah High 5 ni!"

Haha, smart girl...Tak payah lah tengok High 5 tu, Auntie Ectopy dah boring tau!

------

I dah ada maid...And she's good. Ala, bukan ada kerja sangat pun dia tu...Mother boleh kawan dengan dia. And she can layan my son and my son pun has no problem dengan dia.

I hired her to help out around the house. Tapi sekarang ni, when I arrive home, my son dah siap siap mandi and makan. I macam, hey, that's my job! I nak mandikan anak, I nak suapkan anak I!

Lepas tu, on weekends kan, biase lah my baby tu asyik nak melekat dengan I je. We miss each other! Around me, dia jadi sombong dengan orang lain. But sometimes Mother wants me to give my son to my maid so I can have some rest. Well, I don't think I need to rest, I am a mother after all. Mana ada rehat rehat ni...

I overheard Mother said that I balik rumah pun tak dapat nak rehat sebab Baby K wouldn't let me go, cuti tapi tak macam cuti, no wonder lah makin kurus mak dia. Eh, I really don't mind him not wanting to let me go. Lagi I suke adalah...I don't want him preferring someone else over me!

Even masa buka puasa ke, masa sahur ke, my maid would take him so I can eat in peace. Pastu nanti my son nangis nangis, I rase macam, why can't he eat with me. I have one hand free here...

Emosi betul lah I ni!

Okay, sekian kisah perasaan hari ni. Kesimpulannya, I ni nak hire maid sebab nak dia tolong, tapi bila dia nak tolong, rasa nak buat semua benda sendiri pulak. Gilosss...

1 comment:

Pel said...

MasyaAllah you've been married for 3 years and w Baby K and all..wow..then i realized i've been reading your blog for ages. since zaman anak dara dulu2 bercinta w your now husband! hehe. wishing you all the best in everything. May Allah make ease everything..the family, the job..insyaAllah.. has a blessed ramadhan and syawal insyaAllah..